Så här går du tillväga för att boka en bil på Bilförmedlingen

  • Klicka på "sök bil" i menyn. En karta över Sverige visas och på den väljer ni det landskap ni söker bil i, och därefter stad. Om inte er stad finns med välj närmsta möjliga ort.

     

  • Välj sedan den bil ni vill ha. Klicka på knappen där det står "BOKA" och fyll i era uppgifter, vilket datum ni önskar bilen samt kort beskrivning av ändamålet. Förfrågningar med ofullständiga uppgifter behandlas ej. Det går bra att skicka in förfrågningar på flera bilar samtidigt. De behandlas i den ordning ni skickar in dem. Kan inte ert första alternativ går vi vidare till nästa. Om denna tackar JA till er förfrågan raderas övriga förfrågningar.
    OBS! En förfrågan är ej bindande och det kostar inget att skicka in en förfrågan via BOKA knappen. Speciella regler gäller dock för student. Se längre ner på sidan.

 

  • När vi fått er förfrågan kommer vi att skicka beskrivningen till ägaren av bilen. Om ägaren svarar JA till er förfrågan kommer vi att skicka ett meddelande där vi ber er sätta in bokningsavgiften på vårt Plusgiro. Om ägaren ej kan ställa upp kommer ni även att bli meddelade om detta.

     

  • När vi har registrerat er bokningsavgift kommer vi att skicka ett kvitto med ägarens uppgifter till er så att ni kan kontakta denna och bestämma mer i detalj.

  • Speciella regler för att boka bil till student och bal

  • Vi vill göra er uppmärksamma på att om ägaren svarar JA till er förfrågan och ni sedan ej fullföljer bokningen (betalar in bokningsavgiften) kommer vi att skicka en faktura på 200kr. Förfrågningar med ofullständiga adressuppgifter behandlas ej.
  • Vi använder oss av detta system för att göra Bilförmedlingen bättre för er som verkligen vill boka en bil. Vi har tidigare haft problem med många oseriösa förfrågningar som låser upp bilarna för de som verkligen vill boka dem. Vi hoppas på er förståelse och jobbar hårt för att så snabbt som möjligt hitta en bil till er som ni skall vara nöjda med.

  • Då studentsäsongen är väldigt kort och det är många som vill ha bilar under denna period rekommenderar vi att fylla i flera alternativ samtidigt. Era förfrågningar behandlas i den turordning de är inskickade och när vi hittat en bil åt er raderas efterkommande förfrågningar.

  • Kontrollera med alla berörda parter innan ni bokar. Vi betalar ej tillbaka boknigsavgifter för att någon annan i familjen redan hade bokat en bil eller om kompisarna hoppar av.


    Vanliga frågor angående uthyrning av fordon från Bilförmedlingen

  • Vad ingår i priset?

    Bil och chaufför i 3 timmar från att bilen anländer till avtalad plats. Maximal körsträcka på 6 mil. Därefter 300kr/timme och 30kr/mil. OBS! Vissa bilar från företag kan ha annan prissättning. Detta står då i annonsen.

  • Går det att hyra bil för kortare tid?

    Nej, då stor del av jobbet ligger i att göra bilen och sig själv i ordning, ingår det alltid 3 timmar när en bil kör ut. Man bör även räkna med att vid de flesta högtider tar det längre tid än man tror.

  • Kan man preliminär boka en bil?

    Nej

  • Hur kan man veta om en bil är ledig den dagen jag vill ha den?

    Det kan vi tyvärr inte svara på med tanke på alla faktorer som spelar in. Bestäm vilket fordon du vill ha och gör din förfrågan i god tid. Om du skickar in en förfrågan och skriver att du endast vill veta om vi bokat bilen tidigare för den aktuella dagen kan vi svara på det. Detta är dock ingen garanti för att ägaren kan ställa upp.

  • Kan man få hyra bilen och köra bilen själv?

    Nej, ägaren framför ALLTID fordonet, om det inte anges annat i annonsen (endast ett fåtal bilar som kommer från företag).

  • Hur mycket är bokningsavgiften?

    Fordon upp till 1000kr = 200kr
    Fordon 1001-2000kr = 400kr
    Fordon 2001-3000kr = 600kr
    Fordon 3001-4000kr = 800kr
    Fordon 4001-mer = 1000kr
    Notera att bokningsavgiften EJ ingår i utsatt hyra.

  • Min ort finns ej med eller det finns ingen bil i min smak. Vad gör jag?

    Återkom om ett par veckor. Bilförmedlingens register fylls hela tiden på med nya orter och bilar. Det går att boka en bil på en annan ort, men man måste då räkna med att priset blir högre beroende på avståndet bilägaren måste ta sig. För att få ett exakt pris gör man sin bokning som vanligt och skriver att man vill ha prisförslag. Och man kan sedan själv välja om man vill gå vidare med bokningen. Denna typ av förfrågan vill vi även ha via bokningsformuläret så vi vet vilken bil det gäller, samt att vi har alla uppgifter om ni väljer att gå vidare med er bokning.
    OBS! Man förbinder sig inte till något genom att skicka in en förfrågan.

  • Kan man lita på Bilförmedlingen?

    Bilförmedlingen har funnits i snart 10 år nu och tusentals kunder har hittat och bokat bilar genom oss. Vi försöker att träffa alla bilägare personligen för att försäkra oss om att de är seriösa, och att deras bilar är i gott skick. Vi skickar även e-mail till kunder efter de använt en bil, och frågar hur de upplevde bil och ägare för att få feedback om våra bilar, och se till att de som bokar är nöjda. Vi som driver denna förmedling är genuint intresserade av denna typ av fordon. Att ha nöjda kunder och bilägare är det viktigaste för oss. Detta är det enda sättet att säkra vår framtid och det är därför vi nu är på vårt 10e år och har över 1000 bilar i vårt register från hela Sverige.
    Här kan ni se vad några av tidigare kunder skrivit.

  • Garanti

    Efter man betalat bokningsavgiften kan det vara en god ide att åka och titta på bilen. Om denna inte skulle motsvara den beskrivning som den haft på vår hemsida hittar vi en annan likvärdig bil till er. Finns det ingen likvärdig bil i ert område betalar vi er bokningsavgift tillbaka. Om en bil som ni bokat går sönder och ej kan fullfölja uppdraget betalas bokningsavgiften tillbaka. Inga andra krav på skadestånd kan ställas på Bilförmedlingen eller ägare till den bil ni bokat.

  • Kan man få se bilen innan man bokar?

    Nej, men efter man betalt bokningsavgiften kan man avtala med ägaren att få komma och se bilen i verkligheten. Skulle den inte leva upp till den beskrivningen i annonsen hittar vi en annan bil till er. Kan vi inte hitta en bil som passar er betalar vi tillbaka bokningsavgiften.

  • Hur lång tid tar det att boka en bil?

    Normalt har ni svar från ägaren inom 1-2 dagar och så fort vi har fått in er bokningsavgift, kan ni kontakta ägaren. Vill man att det skall gå fortare kan man skicka en kopia av inbetalningskvitto till oss så fort den är genomförd. Då kan ni ha ägarens uppgifter samma dag.

  • Finns det Ferrari att hyra? Finns det Rolls Royce att hyra? Finns det flakbilar?

    Alla bilar vi kan förmedla finns på vår hemsida. Sök på din ort för att se vilka fordon som finns i ditt område. Vårt register fylls hela tiden på med nya bilar så återkom om det om ni inte hittar vad ni söker idag.

  • Kan man göra sin bokning via telefon?

    Nej tyvärr. Eftersom vi måste skicka din beskrivning vidare till ägaren av bilen måste vi ha den via vårt formulär på hemsidan med så utförlig beskrivning som möjligt.

  • För övriga frågor skriv till oss. Vi besvarar all e-post inom 24 timmar. OBS! för att boka bil klicka på "BOKA" under den bil ni är intresserade av.

    OBS! innan ni skickar en fråga, vänligen kontrollera att den inte redan blivit besvarad här ovan. TACK!
  • Bilförmedlingen är ett annonstorg som förmedlar kontaktuppgifter mellan ägare och den som hyr bilen och därför påtar sig endast ansvaret av förmedling av kontakter. Bilförmedlingen tar inget ekonomiskt och juridiskt ansvar för respektive annonsör.


    lalida Bilförmedlingen
    Dovhjortsvägen 8
    24652 Löddeköpinge
    Tel: 0761-416816 OBS! Vi är ofta ute och RESER därför kan nås LÄTTAST via e-mail.
    Organisationsnr: 556793-3378